Jak wynika z badań stres w pracy odczuwa aż 85% aktywnych zawodowo Polaków. Konsekwencje stresu w miejscu zatrudnienia dotyczą w takim samym stopniu pracownika (najczęstsza przyczyna różnych chorób), jak i organizację ponieważ obniża poziom efektywności i produktywności w firmie. Dlaczego tak się dzieje? Dla ponad 60% praca jest przede wszystkim sposobem zarobienia na życie, a nie spełnieniem. 55% ankietowanych skarży się na przemęczenie spowodowane nadmiarem obowiązków.
Inne przyczyny stresu to: praca pod presją, obciążenie obowiązkami nieadekwatnymi do umiejętności i czasu pracy, brak poczucia bezpieczeństwa zatrudnienia, brak możliwości awansu, niejasno określona rola co rodzi często konflikt ról w ramach tej samej pracy, relacje interpersonalne z przełożonym (brak wsparcia), współpracownikami, brak jasności celów i jasnej komunikacji, zaburzony balans pomiędzy pracą, a życiem prywatnym.
Zgodnie z definicją WHO – zdrowie – to nie tyle stan braku choroby, co pozytywny stan fizyczny, psychiczny oraz społeczny. W zdrowym środowisku pracy nie tylko nie obserwuje się wpływu niekorzystnych czynników, ale promuje się zdrowie. Pracodawca, który dba o zdrowie emocjonalne swoich pracowników otrzymuje w zamian ogromne korzyści zarówno miękkie jak i twarde: zwiększoną lojalność pracownika, uczciwości i sumienności, lepszą kreatywność, elastyczność pracownika, zdrowszą atmosferę pracy, mniej konfliktów, wreszcie wzrost wydajności. W aspekcie korzyści twardych pracodawca dbający o emocje pracownika minimalizuje koszty związane z:
– Absencją
– Fluktuacją
– Bierną obecnością pracownika
Nasza firma zajmuje się zdrowiem emocjonalnym naszych klientów w kompleksowym wymiarze w różnych formach i dla wszystkich grup zawodowych:
- Warsztaty, wykłady, szkolenia, spotkania motywacyjne i edukacyjne
- Coaching work-life balance
- Coaching Zdrowia emocjonalnego
- Konsultacje z psychologami – indywidualne i grupowe
- Profilaktyka wypalenia zawodowego
- Audyty określające przyczyny i poziom stresu w firmie
- Dedykowane programy poprawy poziomu stresu w organizacji, zespole, na poziomie kadry managerskiej.
PRZYKŁADOWE WARSZTATY
STRES, A EFEKTYWNOŚĆ W PRACY – JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM I PRZEŁOŻYĆ GO NA WIĘKSZĄ EFEKTYWNOŚĆ W REALIZACJI ZADAŃ.
TRENING TWÓRCZEGO MYŚLENIA – W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW I PODEJMOWANIU DECYZJI.
SKUTECZNOŚĆ OSOBISTA – CZYLI JAK ZARZĄDZAĆ CZASEM, ZADANIAMI, MAILAMI I INFORMACJĄ.
ZAPOBIEGANIE WYPALENIU ZAWODOWEMU – TRENING ODNOWY I KREATYWNOŚCI.
MOJE POTRZEBY, MOJA SKUTECZNOŚĆ – JAK POBUDZIĆ POCZUCIE WŁASNEJ SKUTECZNOŚCI W OSIĄGANIU CELÓW I REALIZACJI POTRZEB?
MOJA PRZESTRZEŃ, MOJA SIŁA – ENERGIA, KOLORY, DŹWIĘKI, ZAPACHY WOKÓŁ MNIE.
ZRESETUJ GŁOWĘ – JAK NAUCZYĆ SIĘ SKUTECZNIE WYPOCZYWAĆ?
SKUTECZNE TECHNIKI NA KONCENTRACJĘ I PAMIĘĆ.
PRACUJĄCY RODZIC – JAK PRACUJĄC BUDOWAĆ RELACJE Z DZIEĆMI?
Zapraszamy do „Strefy wiedzy” na naszej stronie
Skutki stresu, braku ruchu i złej diety.
Plaga wypalenia zawodowego wśród Polaków.
Jak zadbać o pracownika?
Ile kosztuje pracownik chory?
Jaki procent Polaków cierpi na depresje, zaburzenia snu, bóle kręgosłupa, nadciśnienie?
Praca szkodzi zdrowiu-Wyniki badań.